Predarea – ca management al învăţării presupune un ansamblu de activităţi destinate organizării şi gestionării învăţării. Această abordare are ca suport două paradigme : cea behavioristă şi cea sistemică.
Potrivit modelului behaviorist, a învăţa înseamnă a realiza unele schimbări în comportament. Aşadar, a preda înseamnă a realiza un complex de funcţii, acţiuni destinate obţinerii schimbărilor dorite:
Unele acţiuni de mai sus sunt premargătoare actului predării în sine pentru că aria acesteia nu trebuie restrânsă doar la ceea ce se petrece în clasă. Astfel, predarea este o problemă de gestiune a învăţării şi presupune o adaptabilitate la situaţiile de instruire şi o interogaţie cu privire la impactul conţinuturilor predate elevilor, la rezonanţa educativă a instrucţiei. « A preda înseamnă a produce sau a preîntâmpina unele transformări în fiinţele umane, a păstra şi intensifica unele calităţi fizice, intelectuale, ale caracterului şi a înlătura trăsăturile nedorite » ( J. Devitz )
2 Potrivit paradigmei sistemice, predarea este o activitate complexă de articulaţie sau de punere în relaţie optimă a diverselor variabile de ordin epistemologic ( conţinuturile ) cu cele psihologice, cu interacţiunile sociale, cu dimensiunile tehnice ale instruirii ( aspectele de ordin metodologic ).